Rețeta de azi: supă cu tăieței

Publicat de Adina on sâmbătă, octombrie 13, 2012

Dragii mei cititori,
Gătind astăzi mi-a venit brilianta ideea de a împărtăși anumite rețete și cu voi. Nu de alta, dar de multe ori mă auto lovesc de întrebarea: ce să mai gătesc și scenariul următor:
-Iubitul, ce vrei să mâncăm?
-Nu știu dragă, orice. Mi-e indiferent!

Într-un fel, e destul de bine că există acest indiferent, pentru că lasă loc imaginației și inspirației mele să intre în acțiune.
Astăzi am hotărât să fac supă cu tăieței. Dacă are vreo denumire, specifică, please let me know. Eu o mai intitulez supă pentru bolnavi, spre disperarea prietenului meu, care mă întreabă tot timpul:-Dar voi oltenii mâncați numai ciorbă? -Da! răspund eu oarecum surprinsă de această întrebare!

Așa că ar fi mai bine să purcedem spre rețetă și să o las mai moale cu pălăvrăgeala :D

Necesitate:
  • aprox 3 pulpe de pui (dacă aveți o găină sau un pui de la bunica, și mai bine)
  • 1 ceapă
  • 2 morcovi
  • 2 păstârnaci
  • 1 țelină
  • 1 legătură de pătrunjel
  • vegeta
  • tăieței făcuți de cunoscători (mama, bunica, soacra, vecina mamei, tanti din piață). Încercați să îi evitați pe cei cumpărați din supermarket, că nu știm exact cum se comportă.
Mod de preparare:
După ce s-au curățat legumele, s-a spălat carnea, se iau toate grămadă și se pun într-o oală. Adăugăm apă deasupra, cam câtă supă ne poftește inima. Și le lăsăm la fiert. Timp în care putem sta liniștiți pe Facebook, fuma, uita la TV sau orice altă activitate. Garantez că statul și uitatul la viitoarea supă cum fierbe, nu va accelera acest proces în niciun fel :)

Când totul e aproape gata, luăm tăiețeii și îi punem la fiert în apă într-o oală separată. Procesul nu ar trebui să dureze mai mult de zece minute. 
Între timp, legumele și carnea vor fi scoase din oală, adăugată vegeta după gust și tăiețeii. Amestecăm totul cam un minut, oprim focul și adăugăm pătrunjelul tocat mărunt.

Tot procesul nu ar trebui să dureze mai mult de o oră, iar coturile vă ajung la maxim 20 ron. Supa e foarte gustoasă!
Vă urez poftă bună și aștept păreri/ sugestii de la cei care au gătit-o.



PS: Ce facem cu pulpele pe care le-am scos din supă? O idee aveți aici.



2 comentarii:

Comment by Marius on 14 octombrie 2012 la 12:43

Arata bine!:)

 
Comment by Zamfir on 14 octombrie 2012 la 15:02

"aprox 3 pulpe de pui (dacă aveți o găină sau un pui de la bunica, și mai bine)"
Niciuna dintre bunicile mele nu avea pui cu trei picioare! Dar, le ieşea o supă dumnezeiască şi cu numai două picioare.

 

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...