Românisme

Publicat de Adina on duminică, februarie 12, 2012

Dacă ninge și e frig, suntem șocați. Cine dracu' a mai văzut iarnă cu zăpadă? Dacă plouă, ne enervăm. A naiba ea ploaie udă. Vara, e de-a dreptul insuportabilă căldura. Parcă am vrea un soi de iarnă cu zăpadă caldă.

Am terminat o facultate...NU AVEM DE LUCRU! În 1989, unul dintre motivele pentru care au ieșit oamenii în stradă, a fost și acela că nu avea nimeni dreptul să aleagă ce face cu viața lui. Acum parcă nu mai e bine. Adică, aș vrea libertatea supremă, dar totuși...eu am terminat dreptul, de ce nu sunt avocat???

Nu și-ar curăța nimeni zăpada din fața casei, nu ar lucra nimeni pe ”joburi de nimic” pentru experiență, nu se gândește nimeni că atunci când ceri ceva, trebuie să și oferi...Suntem cea mai nemulțumită, plângăcioasă și leneșă nație de oameni. Nu facem nimic concert, doar ne agităm teribil la nivel de scară de bloc, de pseudo-grupuri și mai știu eu ce fel de adunături de genul. Atunci le știm pe toate, le-am face pe toate.

Ce e totuși interesant, e faptul că dacă ajungem cumva să lucrăm prin țări străine, că în România, porcii ăștia își bat joc de noi, uităm imediat de ”principiile” noastre. Ne trezim la 6 dimineața, facem tot ce ni se cere, ne adaptăm tuturor regulilor, nu mai aruncăm gunoaie pe stradă, nu mai dăm șpăgi, nu mai blamăm sistemul pentru viața noastră ”grea”. De ce?

Nu spun acum că trăim într-o țară perfectă. Avem și noi problemele noastre, la nivel de oameni, clasă politică, mentalitate. Dar asta nu ne dă dreptul să avem doar așteptări. Pentru a schimba ceva, ar trebui să începem cu noi înșine...și doar după ce am reușit să facem asta, să vrem mai mult.

18 comentarii:

Comment by G.C.M. on 12 februarie 2012 la 01:11

Adina, tu esti din alt film in online. Vezi ca la moda e sa jelesti, sa cauti vinovati si sa astepti lopatade la autoritati...

+1 pentru articol!

 
Comment by Adina Adeenah on 12 februarie 2012 la 01:13

Merit biciuită pentru asta, nu?::))) neplângăcioasa de mine! :))

mulțam :-*

 
Comment by Alexandru Anton on 12 februarie 2012 la 02:49

Adina cred ca e prima data cand iti dau dreptate, ai spus cateva lucruri foarte adevarate. Exact asta am spus si eu azi, ma bucur ca ma sustii.

 
Comment by Roby88 Info on 12 februarie 2012 la 08:34

foarte profund acest lucru este mare adevarat dar afara primesti 3 -ori mai mjult ca in tara

 
Comment by Andrei Cojocariu on 12 februarie 2012 la 09:35

Da' e atat de fain sa stai si sa-ti dai cu parerea...

 
Comment by Unu' on 12 februarie 2012 la 11:15

Hai sa-ti spuna o povestioara unul care n-a "stat"!
Am mers intr-o zona inundata sa dau o mana de ajutor. Imprejurarea e irelevanta. Am intanlit oameni de 60-70 de ani care-si scosesera singuri apa si malul din casa si care ne multumeau cu lacrimi in ochi pentru intentie si pentru putinul ajutor de care mai aveau nevoie.
Dar tot atunci am intanlit oameni de 35-40 de ani care nu miscasera un pai, asteptau sa vina autoritatile sa le scoata malul din casa. Probabil au venit acele autoritati si i-au ajutat. Eu unul n-am miscat un deget pentru asemenea oameni.

 
Comment by G.C.M. on 12 februarie 2012 la 11:19

Tu stii mai bine ce fantezii ai. :p

 
Comment by Adina Adeenah on 12 februarie 2012 la 12:41

ma mir ca pentru prima oara gândim și noi la fel :)

 
Comment by Adina Adeenah on 12 februarie 2012 la 12:42

Nu-i fain deloc...dar parerea mea cam asta e!

 
Comment by Adina Adeenah on 12 februarie 2012 la 12:45

Unu...da, cam asta e ideea....mulți nu facem nimic, ci doar așteptăm. Am ascultat la știri cum oameni de prin nu știu ce localități stăteau frumos la căldură, iar ăștia de la armată de scoteau zăpada din curte. Păi pe gât le-o băgam pe toată!!!!

 
Comment by Andrei Cojocariu on 12 februarie 2012 la 18:17

Serios? N-a sesizat nimeni ironia?
:(

 
Comment by Ochiu Ratiunii on 12 februarie 2012 la 18:57

De cate ori am zis si eu asta in offline... m-am si plictisit.

Am scris si eu un articol in acelasi sens, legat de legea de restaurare a fatadelor, unde se aplica acelasi principiu: afara ne place ce vedem, la noi, cand e lege, spunem ca ne ia statul banii cu forta :))

http://www.ochiuratiunii.ro/turistinromania/turist-in-romania-centrul-bucurestiului-repararea-fatadelor.html

 
Comment by paul95 on 12 februarie 2012 la 20:02

frumos, ai dreptate, niciodata nu suntem multumiti, dar nu facem nimic ca sa fie mai bine... asteptam sa pice din cer

 
Comment by Anca on 12 februarie 2012 la 20:04

Oricat de arogant le-ar parea unor ce ai scris tu..ai dreptate! Aceleasi idei le promovez si eu mereu mai ales in randul elevilor si studentilor: daca vrem sa schimbam ceva in jurul nostru trebuie sa incepem prin a produce schimbari in bine cu noi!

 
Comment by Adina Adeenah on 12 februarie 2012 la 20:15

Anca, atunci nu pot decât să mă bucur. Sper că elevii și studenții tăi vor înțelege mesajul :)

 
Comment by Adina Adeenah on 12 februarie 2012 la 20:16

Cam așa ceva ...din păcate :(

 
Comment by Adina Adeenah on 12 februarie 2012 la 20:17

Păi cam așa stă treaba. Ne place să ne plângem, noi le știm pe toate, vrem și noi nivel de trai ca în țările din vest...dar mentalitatea noastră e una asemănătoare cu a unei țări africane...

 
Comment by Adina Adeenah on 12 februarie 2012 la 20:18

Andrei, cam greu cu remarcarea ei așa....mergea și o grimasă, ceva :D

 

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...