Nu m-ai stitzi sah scrietzi cor3kt!

Publicat de Adina on duminică, octombrie 30, 2011











Nu stiu de voi, dar eu am observat ca exista o tendinta din ce in ce mai accelerata de depersonalizare a limbii romane.

Pe langa faptul ca saraca liniuta (aka cratima) incepe sa dispara incet, sau sa isi mute domiciliul(vezi exemple de genul i-mi,sa-u,d-ami), o mare parte din cuvinte incep sa fie scrise intr-un mod total diferit.
Si as vrea sa fac o mica lista cu cele mai frecvente erori de scriere intalnite in ultimul timp.

Lipsa totala a cratimei:nam, sau(ei sau dus ),dami,mie(mie foame),sunama, etc. Acum sincer, nu va zgarie retina? Nu vi se pare ca arata ciudat scris asa? 








Litera â folosita total aiurea. De exemplu:ampreuna,anchirat. La inceputul si la sfarsitul cuvintelor, INTOTDEAUNA se foloseste î. Fara nicio exceptie!

Plasarea cratimei in locuri total nepotrivite:i-mi, sa-u,d-ami,suntet-i,frumoas-o,etc. Aici intra oamenii care stiu ca exista liniuta aia care trebuie pusa undeva...dar, se pierd in detalii :)) Si o plaseaza dupa ureche, unde cred EI, ca ar sta ea bine :))
Si ultima categorie, dar nu si cea din urma. Personal, mie astia mi se par cei mai amuzanti. Sunt hi-5-istii de odinioara, pitzipoancele, cocalarii,adolescentii care nu au vazut in viata lor o carte. Ei, rescriu limba romana,rescriu cuvintele, iar in unele situatii, daca nu esti familiarizat cu limbajul lor, jur ca nu iti dai seama ce vor sa spuna. Deci, sa le uram bun venit, reinventatorilor :)
Exemple? Ohoo, aici sunt asa de multe...dar o sa va arat doar cateva dintre ele...pe cele mai reprezentative:pwp,doolce,molth,am tal3ntul c3l may fyn,nym3ny,yub3sk,s.a.m.d. Lista aici e infinita, iar imaginatia lor e la fel.
Sunt foarte curioasa, daca atunci cand au sustinut examenul de bacalaureat acelasi limbaj l-au folosit. Ca mi-e tare greu sa cred ca in mod normal tu poti sa scrii foarte corect, iar cand esti in plin proces de socializare, uiti tot ce ai invatat la scoala.
Acestea fiind spuse, as vrea sa va transmit toata admiratia mea celor care inca mai stiti sa scrieti!:)




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...